Home Thema's Gepersonaliseerd leren

Gepersonaliseerd leren

Geen smartphones in de klas? Geen smartphones op school!

Wendbaar vakmensschap in lerende organisaties

Hoe werf en school je instromers en hoe houd je je huidige medewerkers up-to-date en gemotiveerd? In de vijfde aflevering...

Weg met verstorende technologie in het onderwijs!

Volgens Frank-Jan van Lunteren, redacteur bij SETUP, het platform voor een technologie-kritische samenleving, zijn mobieltjes niet de enige verstorende technologie...

Hogescholen, universiteiten en studentenorganisaties willen duidelijkheid over flexstuderen

Vereniging Hogescholen, Universiteiten van Nederland en studentenorganisaties LSVb en ISO hebben onderwijsminister Robbert Dijkgraaf gevraagd 2000 flexstudenten zo snel mogelijk...

Zeven persona’s geven breed beeld van behoefte aan flexibel onderwijs (mbo)

In het mbo worden de laatste jaren steeds meer leerbehoeften zichtbaar, waarbij naast de initiële lerende ook steeds meer postinitiële...

Open Universiteit ontwikkelt samen met Breens Network de Digitale Campus

De Open Universiteit (OU) kiest voor Breens Network als partner. Breens Network zal de state-of-the-art Digitale Campus ontwikkelen en beheren....

Maatwerk dankzij modulaire opbouw opleiding ROC Friese Poort

Omdat de opleiding van ROC Friese Poort in Sneek een modulaire opbouw heeft, kunnen studenten zelf hun tempo bepalen evenals...

Handreiking voor flexibilisering en modularisering in het mbo

Studenten verwachten steeds meer keuzevrijheid. Mbo-scholen spelen hierop in door te flexibiliseren. Deze verandering heeft impact op de onderwijslogistiek van...

Nationaal Programma Onderwijs met twee jaar verlengd

Elk kind moet goed leren lezen, schrijven en rekenen. Om die basis voor alle kinderen steviger te maken, wordt het...

Onderzoek naar afgenomen leesvaardigheid in funderend onderwijs gepresenteerd

In de Tweede Kamer is op 2 februari een onderzoek gepresenteerd naar de oorzaken van de afgenomen leesvaardigheid van leerlingen...

Op zoek naar de beste blend bij blended learning – Deel 5: Hoe begin je met blended learning?

Wat is de beste blend bij blended learning? Daaraan wijden Barend Last en Wessel Peeters op het platform Vernieuwenderwijs een serie artikelen....

De samenhang tussen leerdoelen en motivatie

Wat is de samenhang tussen leerdoelen en motivatie? Op de website Vernieuwenderwijs gaan David Maij en Hannelore Hemeltjen vanuit de...