Home Thema's Onderwijsinnovatie Feedbackmogelijkheden voor online onderwijs
Onderwijsinnovatie

Feedbackmogelijkheden voor online onderwijs

feedback
Achtergrond

De relationele dimensie van feedback en de verbinding met studenten onderhouden is belangrijker dan ooit. Het Surrey Assessment & Learning Lab stelde daarom een poster samen over de verschillende mogelijkheden voor individuele feedback en groepsfeedback. Toetsrevolutie maakte een Nederlandse vertaling.

Volgens de opstellers van de poster zijn er bij online onderwijs veel mogelijkheden om bij leerlingen met feedback aan de slag te gaan en daarmee het leerproces te ondersteunen en tegelijkertijd een gevoel van verbinding tussen docenten en studiegenoten in stand te houden. Sommige manieren om feedback te geven online onderwijs bieden informatie aan individuele studenten; andere manieren draaien om het geven van informatie aan een groep met gelegenheid voor individuele gesprekken of zelfreflectie.

Per optie zijn de voordelen benoemd, evenals aanbevelingen bij de toepassing ervan. Ook zijn er specifieke bronnen voor verdere verdieping.

De poster eindigt met een groot aantal links en referenties. Klik op de afbeelding om te vergroten.

Bron: Toetsrevolutie.

Delen:

Wil je op de hoogte blijven? Schrijf je nu in voor
de nieuwsbrief of registreer direct

Trending topics
Whitepaper: Naar een veiligere, hybride onderwijsomgeving
Schrijf je in voor onze Breens Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze Breens Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks kennis en inspiratie over digitalisering en innovatie in het onderwijs in je mailbox.

Door op de button te klikken, meld je je aan voor de nieuwsbrief en ga je akkoord met de voorwaarden van Breens.

Bedankt voor je aanmelding voor de nieuwsbrief van Breens.nl, het kennis- en inspiratieplatform voor onderwijsprofessionals. Je ontvangt binnenkort de eerstvolgende editie in je mailbox.  We wensen je veel leesplezier! Het team van Breens.nl