Onderwijsinnovatie

Fontys maakt afspraken over onderwijsvernieuwing

Rik Maes: samen leren mogelijk maken en afstappen van het begrip ‘klant’

Rik Maes, emeritus hoogleraar informatiemanagement aan de Universiteit van Amsterdam, ziet twee verschuivingen in het onderwijs die van invloed zijn...

Duurzame innovatie binnen het onderwijs is dringend vereist

Het onderwijs krijgt in Nederland -per direct- een overheidsinjectie van € 210 miljoen om de scholen (primair onderwijs, voortgezet onderwijs...

IT-dienstverlener Cegeka en Dutch Innovation Factory verbinden onderwijs en praktijk

Bij de Dutch Innovation Factory in Zoetermeer werken studenten van de Haagse Hogeschool in een Community samen met bedrijven en...

Learning Analytics inzetten om onderwijs(begeleiding) te optimaliseren

Learning Analytics stelt je in staat het digitale voetspoor van leerlingen te volgen. Het idee is dat je gewapend met...

Het kabinet trekt 3 miljoen euro uit voor devices

Het kabinet trekt nog eens 3 miljoen euro uit om leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs van een tablet...

Feedbackmogelijkheden voor online onderwijs

De relationele dimensie van feedback en de verbinding met studenten onderhouden is belangrijker dan ooit. Het Surrey Assessment & Learning...

Slob: ‘Passend onderwijs voor iedere leerling’

Met 25 maatregelen verbetert minister Slob (onderwijs) passend onderwijs voor leerlingen, ouders en leraren. Leerlingen en hun ouders krijgen meer...

Breens de opvolger van ICTheek

Met trots presenteren we Breens, de opvolger van ICTheek. Het is een geheel vernieuwd kennis- en inspiratieplatform, dat je regelmatig...

Wat is de meerwaarde van gepersonaliseerd onderwijs?

Leerlingen de eigenaar van hun leerproces laten zijn: daar draait het om bij gepersonaliseerd onderwijs. Harold Limpens, docent en projectmanager...

Directeur Van de Gronden: “Anderhalvemeterschool biedt kansen”

Het Anna van Rijn College heeft zich de afgelopen maanden volledig thuisgemaakt in het online lesgeven. Maar nu staat de...

“Specialistische vakkennis blijft hard nodig”

“Leerlingen klaarstomen voor de toekomst doe je niet door ze 21ste-eeuwse vaardigheden als samenwerken en communiceren aan te leren. Dan...